Powrót
Wspomnienia klasy IIE z Bukowiny Tatrzańskiej ⛰️🌻

W dniach 08-10.11.2023r. klasa IIE odbyła wycieczkę do ośrodka wypoczynkowego Grand Stasinda w Bukowinie Tatrzańskiej pod opieką nauczycieli Mariusza Wojtygi, Anny Dobrzyńskiej-Wojciechowskiej oraz Rajmunda Biziaka.

✨ Dzień 1:

Wycieczkę rozpoczęliśmy o 7 rano wyjazdem spod naszej szkoły w kierunku gór.
Po około 2h jazdy wysiedliśmy w Zakopanem, gdzie odbyliśmy spacer do Sanktuarium na Krzeptówkach, które zostało wybudowane w podzięce za ocalenie życia papieża Jana Pawła II po zamachu z 13.05.1981 roku. Następnie poszliśmy na Cmentarz na Pęksowym Brzyzku. Jest to jeden z najstarszych cmentarzów, gdzie spoczywają m.in. Kornel Makuszyński, Stanisław Witkiewicz, Helena Marusarzówna czy Józef Stolarczyk, który był założycielem cmentarza i pierwszym proboszczem Zakopanego.
Dalej podeszliśmy pod Gubałówkę i wyjechaliśmy na górę kolejką szynową.Tam mieliśmy czas na herbatę, zdjęcia i podziwianie panoramy Tatr.
Po zjechaniu kolejką w dół, spacerem doszliśmy pod skocznię narciarską im. Stanisława Marusarza, polskiego skoczka narciarskiego i olimpijczyka.
Stamtąd autokarem dojechaliśmy do Grand Stasindy, gdzie zjedliśmy obiad i wypakowaliśmy bagaże.
Po obiedzie część klasy skorzystała z udogodnień hotelowych – basenu, saun i jacuzzi, groty solnej a reszta integrowała się grając w gry m.in. tenis stołowy i piłkarzyki.
Po pysznej kolacji był jeszcze czas na integrację 🏊🏻‍♀️🍽️🏓🧩🎲

✨ Dzień 2:
Rozbudzeni porannym słońcem czwartek rozpoczęliśmy od śniadania w hotelu, a następnie wyjechaliśmy autokarem na parking pod szlak prowadzący na Polanę Rusinową.
Na miejscu spotkaliśmy się z Panią przewodniczką, z którą wyruszyliśmy ku górze. Po około godzinie wchodzenia dotarliśmy na Wiktorówki, gdzie przy herbacie odpoczęliśmy pod Sanktuarium Matki Bożej Jaworzyńskiej Królowej Tatr.
Po krótkim 15 minutowym marszu dotarliśmy w końcu na Polanę Rusinową z której rozciągał się piękny widok na Tatry Bielskie i Wysokie.
Tam mieliśmy czas na odpoczynek, robienie zdjęć i podziwianie cudownych widoków. Następnie zeszliśmy w dół do autokaru i pojechaliśmy do hotelu na obiad.
Po obiedzie ponownie skorzystaliśmy ze strefy basenowej oraz gier dostępnych w ośrodku. Wieczorem po kolacji część z nas udała się na kręgle lub inne gry🎳

✨ Dzień 3:
Ostatniego ranka rozpoczęliśmy pakowanie i zjedliśmy ostatnie śniadanie. Około godziny 9 pożegnaliśmy się z Bukowiną Tatrzańską i wyjechaliśmy w kierunku Zakopanego. Po dojechaniu w okolice Krupówek udaliśmy się do Muzeum Tatrzańskiego, gdzie zapoznaliśmy się z kulturą zakopiańską, oglądając wystawę z wieloma interesującymi eksponatami.
Po zwiedzeniu muzeum wyruszyliśmy w drogę powrotną do Krakowa, do którego dojechaliśmy około godziny 13. 🏛️🐻