Powrót

W dniach 13-15 września 2023 roku uczniowie klas 4E i 3F wyruszyły na niezapomnianą trzydniową wycieczkę do Wiednia i Bratysławy.

Dzień 1 : Rozpoczęliśmy naszą podróż w Krakowie i po kilku godzinach jazdy autobusem dotarliśmy do Bratysławy. Po przybyciu na miejsce, spotkaliśmy się z przewodnikiem, który poprowadził nas wzdłuż pięknych zakątków miasta. Z góry wzgórza podziwialiśmy malowniczą panoramę Bratysławy oraz zamek Bratysławski. Następnie zejście na Stare Miasto pozwoliło nam zwiedzić wiele urokliwych miejsc, w tym imponującą Katedrę Św. Marcina, najstarsze ulice miasta – ul. Michalską i ul. Venturską, Pałac Palfich, Pałac de Pauliho, Pałac komory austrowęgierskiej, Bramę Michalską, Kościół Franciszkański, Rynek, Ratusz, Plac Hviezdoslava i Pałac Arcybiskupi. Po fascynującym zwiedzaniu mieliśmy czas na zakupy pamiątek i wspólną obiadokolację. Wieczorem udaliśmy się do naszego hotelu na zasłużony odpoczynek.

Dzień 2 : Następnego ranka wyruszyliśmy do stolicy Austrii – Wiednia. Tam rozpoczęliśmy dzień od zwiedzania Muzeum Historii Naturalnej i Muzeum Historii Sztuki. Następnie udaliśmy się do pałacu Schönbrunn, gdzie mieliśmy okazję odkryć zarówno wnętrza pałacu, jak i jego przepiękne ogrody. Spacerując po wiedeńskich ulicach, podziwialiśmy majestatyczną katedrę św. Szczepana, przeszliśmy koło Hofburga, spacerowaliśmy przez Stadtpark i odwiedziliśmy słynny Prater.

Dzień 3 : Ostatniego dnia naszej wycieczki mieliśmy okazję odkrywać piękno przyrody i architektury. Rozpoczęliśmy od spaceru po ogrodach Belvederu, gdzie otoczeni zielenią mogliśmy cieszyć się harmonią natury i sztuki. Następnie udaliśmy się podziwiać jedno z dzieł Hundertwassera – Hundertwasserhaus, które propaguje ideę dialogu z przyrodą jako równoważnym partnerem człowieka. Na koniec wizyty w Wiedniu udaliśmy się na Kahlenberg, gdzie podziwialiśmy zapierającą dech w piersiach panoramę miasta. Pełni wrażeń i z pięknymi wspomnieniami wróciliśmy do Krakowa.

Ta wycieczka była nie tylko okazją do zwiedzania wspaniałych miejsc, ale także do nauki i odkrywania kultury oraz historii obu miast. To był czas, który na pewno pozostanie w naszych sercach na długo.